BiH uskoro čeka dodatno poskupljenje polovnih automobila

BiH uskoro čeka dodatno poskupljenje polovnih automobila, nakon što je Nizozemska obrazac EUR 1, koji uvoznike oslobađa plaćanja carine, proglasila nevažećim, zbog čega će domaći uvoznici sada za automobile uvezne iz ove države plaćati carine.

Naime, kako je kazao jedan prodavač polovnih automobila iz Banja Luke, Nizozemska je EUR 1 obrazac proglasila nevažećim, što, kako je on rekao, znači da će prilikom uvoza polovnih auta plaćati carine.

“Trenutno je situacija takva da ne možemo ocariniti auta bez toga da ne platimo 36 posto dozvola državi, što će dovesti do dodatnog poskupljenja automobila”, naveo je ovaj prodavač vozila.

Dodao je da je poskupljenje vozila su primjetno, ali da će sigurno doći do dodatnih poskupljenja.

Haris Muratović, predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Gospodarskoj komori FBiH, je naveo da države provode međudržavne ugovore, a da carinska tijela izdaju dokumentaciju na osnovu izjave o porijeklu automobila koju dostavlja proizvođač vozila.

“Općenito su proizvođači automobila posljednjih nekoliko godina zbog malverzacija, uglavnom iz zemalja Balkana, prestale izdavati tu dokumentaciju za rabljene automobile”, rekao je Muratović.

Dodao je kako je jedino Nizozemska ostala dosljedna tome da izdaju te izjave na osnovu kojih carinska tijela prave EUR 1 obrazac.

“I ja sam čuo da se od 1. travnja i u ovoj zemlji EUR 1 obrazac proglašava nevažećim”, kazao je Muratović, ističući da će to dovesti do smanjenja uvoza korištenih automobila, jer će njihova cijena rasti.

“Očekujem da će nakon silnih dodatnih poskupljenja, izazvanih pandemijom virusa korona, pa sukobom u Ukrajini, imati sada dodatno poskupljenje automobila od 15 do 20 posto, jer ćete sada imati carinu na te automobile”, naveo je Muratović.

Istaknuo je kako će se u prvom trenutku, zbog carine i uvećane stope PDV-a, doći do prikupljanja sredstava kada su u pitanju pristojbe, ali da će to, prema njegovim riječima, biti kratkog daha.

“Praktično će se drastično smanjiti uvoz automobila, a onda će u nedostatku protoka roba u državi naša carisnka tijela odnosno UNO ukinuti carinu na automobile”, kazao je Muratović, pojašnjavajući da je ta mjera protekcionistička.

“Države usvajaju ovu mjeru ukoliko štite domaću proizvodnju, mi međutim nemamo domaću proizvodnju pa ne znam koga štitimo s tim”, rekao je Muratović.

Latest news
Najnovije vijesti

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here