Hoće li globalna nestašice čipova zaustaviti digitalizaciju diljem svijeta?

Digitalizacija i digitalna transformacija obilježile su posljednjih nekoliko godina. Čak je i pandemija dodatno potaknula digitalizaciju tvrtki i cijelih država, jer je omogućila da ljudi koriste njihove usluge iz udobnosti i sigurnosti svoga doma.

No, globalna nestašica čipova dovela je u pitanje daljnje provođenje digitalizacije. Jer, ako nema računala i tehničke opreme, teško se može digitalizirati. Ili možda ne?

U Huaweiju smatraju kako će ulaganje u digitalne tehnologije te ubrzavanje digitalne transformacije, čak i u vremenu nestašice poluvodiča, dovesti do boljih poslovnih rezultata te da će prednosti ubrzane digitalizacije nadmašiti eventualne rizike. Za tvrtke diljem svijeta ključan je korak odabira kompatibilne i kvalitetne tehnologije s kojom će uspješno premostiti digitalni jaz te biti ukorak s vremenom.

Transpacifičke tenzije i gospodarska zatvaranja zemalja smanjile su proizvodne kapacitete industrije između 30 do 50 posto, a rast cijena sirovina poput bakra, čelika, zlata, aluminija i rijetkih metala dodatno su pogodile ovaj dio ekonomije. Iako su TSMC, Intel te Samsung najavili povećanje proizvodnje, rezultati tih poteza bit će vidljivi tek za par godina, navode u Huaweiju.

S druge strane pojavili su se i problemi s rastućom potražnjom. Prema predviđanjima MMF-a iz listopada ove godine, globalna ekonomija će rasti 5,9 posto, a glavni pokretač tog rasta pojačana je potražnja za visokotehnološkim proizvodima te digitalnom infrastrukturom kao rezultat promjene u ponašanju potrošača i sve prisutnog rada od kuće.

Iako se naziru znakovi oporavka, nesigurnost koja još vlada u poslovnom svijetu potrajat će i tijekom 2022., a jedan od razloga nestašice poluvodiča ostaju problemi su na strani ponude. Naime, pandemija je značajno utjecala na nestabilne lance opskrbe te rapidne promjene u ponudi i potražnji.

Rezultati IDC-jevog Global Performance Indexa pokazuju kako kompanije usvajanjem tehnologije u svojim procesima uvijek postižu bolje rezultate od svojih konkurenata koji tako postaju žrtve „digitalnog jaza“. Težnja organizacija koje se odluče na ovaj korak jest odabir globalnog partnera kako bi se smanjio rizik od iznenadnih prekida isporuke te kako bi imale širok uvid u konkretnu industriju, tržišne prakse, trendove te probleme.

Latest news
Najnovije vijesti

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here