Pelješki most je gotov, a kad će se moći preko njega, ne zna se. Nastali su novi problemi na pristupnim cestama. Gdje zapinje, tko je za to kriv i ima li šanse da se rokovi do proljeća ipak ne probiju, donosi RTL.
Na tri od četiri dionice pristupnih cesta na Pelješcu sve ide zadovoljavajućim tempom. Strabag uređuje tunele, dovršavaju se vijadukti, Avax asfaltira dio trase, ali između čvora Prapratno i čvora Doli nižu se problemi.
Most Ston dužine gotovo pola kilometra već je trebao poprimiti svoj obris, ali zbog poteškoća s dovozom čeličnih konstrukcija na ovom najkompleksnijem dijelu stonske obilaznice radovi kasne.
Konstrukcije još leže u splitskom brodogradilištu koje je angažirano za proizvodnju, montažu i postavljanje. Elementi su trebali stići još u listopadu.
Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta:
“U ovom trenutku kašnjenje je oko tri mjeseca. Ne možemo u ovom trenutku reći koliko će ukupno biti, zbog toga što to ovisi o dopremi tih elemenata najmu barže za što još uvik nemamo točan datum dolaska.”
Očekuje ih se sredinom siječnja, a kada stignu, montaža na 4 metra visine trebala bi trajati dva do tri mjeseca. Naravno, ako to dopuste vremenski uvjeti.
Ivo Mušura, inženjer na gradilištu tvrtke AVAX:
“Ne smije biti kiše i isto tako vjetar ne smije prelaziti granicu od 5 metara po sekundi. Nije baš veliki broj dana pogotovo u zimskom periodu koji su takvi, tako da ćemo se morati prilagođavati iz dana u dan vremenskim uvjetima i osiguravati izvođenje montaže u kojima to vremenske okolnosti dozvoljavaju.”
Na ovaj projekt čekalo se 30 godina, pa niti onima koji će od njega imati koristi, kašnjenje od nekoliko mjeseci ne smeta.
Neće poremetiti niti puštanje mosta u promet koji bi u siječnju trebao biti dovršen, a rok do kraja lipnja ispoštovat će se na 24 od 32 kilometra pristupnih cesta kada bi se njima i vozilo.
S obzirom na kašnjenje, posljednjih osam kilometara bit će gotovo nakon ljetne sezone. Do kada će se Avaxu produljiti rok za posljednju dionicu – znat će se tek kada Brodosplit elemente dopremi u Ston.